Han kommer till SVERIGE!!

ÄNTLIGEN är det bestämt, Maxi-Moo kommer till Sverige. När jag bodde i Spanien hos Anne Woodcock så var Maxi en 4 månader gammal valp, och han var en sån där valp som man lätt fäste sig vid. Vi gjorde en hel del kul tillsammans och trots hans unga ålder hängde han med mig på ett gäng utflykter i Spanien. Det pratades en hel del om att Maxi skulle komma till oss någon gång, dels för att jag fäst mig vid honom men allra mest då Maxi's pappa (Ch Stanroph Squadron Leader) alltid varit en stor favorit till mamma.

Det var tråkigt att lämna Spanien och säga hejdå till Maxi, men några månader senare var jag tillbaka för att hämta Shakira. När jag kom till flygplatsen var det en glad Maxi som hoppade och skuttade av glädje. Det blev en snabb visit men ytterligare några månader senare var det dags för England, inte nog med att jag fick träffa en överlycklig Maxi så fick jag också äran att visa honom första dagen för Roy Maynard där Maxi kom tvåa i en fin juniorklass och kvalifiverades för Crufts 2014!

Nu ska vi alltså återförenas IGEN och då min hemmaplan. Mamma åker ner för att titta på Annes valpar och då följer Maxi med tillbaka, bor med mig en vecka, och sedan åker och gör Combine-gänget sällskap. Jag längtar SÅ mycket!

Vi ses snart Maxi-man!
 
På besök för att hämta Shakira. Gulle Max!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback